Kalite Çalışmaları

MSKÜ Sağlık Yönetimi Programı Amaçları

1. Kamu, üniversite, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde veya sağlık hizmeti sunan ulusal ve uluslararası diğer kurum ve kuruluşlarda yönetici konumunda çalışmak
2. Sağlık Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu gibi sağlık sistemini düzenleyen, denetleyen ve finanse eden kamu kurumlarında alanlarıyla ilgili kadrolarında çalışmak
3. Özel sigorta şirketlerinin, ilaç veya tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarının ve sağlık araştırma merkezlerinin yönetici pozisyonlarında çalışmak
4. Mesleki gelişim ve akademik kariyer hedefi doğrultusunda lisansüstü eğitim programlarına devam etmek, akademik çalışmalar yapmak
5. Girişimcilik ruhuna sahip bireyler olarak, sağlıkla ilgili alanlarda özel işletmeler kurmak ve işletmek, Sağlık turizmi alanında faaliyet gösterecek organizasyon ve işletmeler kurmak.
6. Sağlık sektörünün güncel ve gelecek problemlerine yönelik çözüm odaklı yönetsel projeler geliştirmek veya projelerde yer almak.


MSKÜ Sağlık Yönetimi Programının Çıktıları

1) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur ve uygular.
2) Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki ve teknik yapısını anlama, analiz etme ve yönlendirme becerisini kazanır.
3) Türkiye'de ve Dünyadaki sağlık sistemlerinin yapısını ve temel bileşenlerini anlar, sağlık planlama ve politikalarını kavrar ve analiz edebilir.
4) Sağlık bilişim sistemleri ve teknolojisini anlama, yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5) Sağlık yönetiminde karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma becerisine sahip olur.
6) Etkili iletişim kurabilme, ekip çalışması içerisinde yer alma ve yürütebilme becerisine sahip olur.
7) Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur, etik ilkelerine uygun davranır.
8) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, mesleği ile ilgili kendini geliştirme becerisi kazanır.
9) Ulusal ve uluslararası standart ve normlara uygun olarak kalite süreçlerini yürütebilir, çalışan ve hasta hasta haklarını gözetir.
10) Genel kültür ve yetenek gelişimini geliştirir.
11) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

KOMİSYONLAR için tıklayınız. 

ANKETLER için tıklayınız. 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME RAPORLARI için tıklayınız.